ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ. Αθήνα, 26 Οκτωβρίου 2011



Σχετικά έγγραφα
μέρους του και εξυπηρέτηση του υπόλοιπου με ρήτρα ανάπτυξης και απασχόλησης Με επαρκή φορολόγηση του πλούτου, των μεγάλων περιουσιών και εισοδημάτων

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ (Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής. Ευχαριστώ και το συνάδελφο γιατί θέτει ένα θέμα το οποίο βέβαια, όπως

Ο Στρατηγικός Ρόλος της Αστυνοµίας στις Σύγχρονες Απαιτήσεις της Ελληνικής Κοινωνίας

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕ ΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΝ ΡΕΟΥ. ΣΤΗΝ 11η ΣΥΝΟ Ο ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ


ΟΜΙΛΙΑ ΕΥΑΓ.ΜΠΑΣΙΑΚΟΥ, ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

Η Ψυχοπαθολογία του Πολιτικού Του Φ.Μωρόγιαννη *

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΥΠ.ΓΕΩΡΓΙΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΣΓΟΥΡΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΈΝΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

«Το στίγµα του Εφιάλτη»

συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Ε Αντιπροέδρου αυτής κ.

προβλήματα, εγώ θέλω να είμαι συγκεκριμένος. Έχω μπροστά μου και σας την αναφέρω την

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Συνέντευξη της καθηγήτριας Γκεζίνε Σβαν

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΕΝΩΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ

Η ΨΥΧΗ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ( 1 )

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΓΩΝΑ - ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ Της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ (Στηρίζεται από το ΠΑΜΕ)

Ομιλία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά. Η Νέα Δημοκρατία παίρνει σήμερα μια κορυφαία πολιτική πρωτοβουλία:

Κρύων της Μαγνητικής Υπηρεσίας. Πνευματική Ανατομική. Μάθημα 3ο ~ Εργασία με το Κόλον

Η ιστορία της Εκκλησίας ενδιαφέρει όχι μόνο τα μέλη της αλλά και κάθε άνθρωπο που επιθυμεί να γνωρίσει τα διάφορα πνευματικά ρεύματα που διαμόρφωσαν

«Αθηνά» μας καταδιώκει ακόμη και σε νομοσχέδιο το οποίο συζητούμε για την

Βουλευτικές Εκλογές 2011

Ομιλία του Υφυπουργού Ανάπτυξης κου Θανάση Σκορδά στο CapitalVision 2012

ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΕΡΩΤΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ (ΕΛΑΙΟΚΑΛΛΙΕΡΓΙΑ)

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ. Στρασβούργο, Ομιλία Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου. Ευχαριστώ πολύ κύριε Πρόεδρε.

Κατερίνα Παναγοπούλου: Δημιουργώντας κοινωνικό κεφάλαιο την εποχή της κρίσης

Ο Υφυπουργός κατά την επίσκεψή του στο νέο κτίριο, ανακοίνωσε τα

ΠΛΑΤΩΝΑΣ. 427 π.χ π.χ.

Mona Perises. Όμ Άλι, το γλυκό της ζωής Μυθιστορηματική βιογραφία Μέρος πρώτο

ΑΛΕΞΗ ΧΑΡΙΤΣΗ CHARLINA VICHEVA


ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ, ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ 29/8/2015

Γραφείο Τύπου Αθήνα, 10 Μαρτίου 2015

Από το «ΕΥΡΩΠΗ: ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ», μετάφραση: Αχιλλέας Γεροκωστόπουλος. Εκδ. Ελληνική Ευρωεκδοτική, Αθήνα

Μια γιορτή που μας φέρνει κοντά για ακόμα μια φορά, μια γιορτή που σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας για τον τόπο μας, εν όψει των επικείμενων εκλογών.

Αθήνα, 25 η Απριλίου Αξιότιμη κ. Καραμάνου,

Ευρετήριο πινάκων. Ασκήσεις και υπομνήματα

ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Συνέντευξη Υπουργού Δικαιοσύνης στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm και στον κ. Νίκο Χατζηνικολάου

Φλωρεντία, 10 Δεκεμβρίου 1513 Προς τον: ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ ΒΕΤΤΟΡΙ, Πρέσβη της Φλωρεντίας στην Αγία Παπική Έδρα, Ρώμη. Εξοχώτατε Πρέσβη,

ΧΙΙΙ Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας

ΟΜΙΛΙΑ MARTIN SCHULZ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν.Δ. Κου ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Στην συζήτηση εκδήλωση με θέμα: «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 2011+»

ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ. Γενικές πληροφορίες Πού βρίσκομαι;

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ Κ.Ο. ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ / ΕΚΜ, ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ / ΕΚΜ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ «ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ»

Μια εργασία των μαθητών της Δ τάξης. Νεφέλης Ασπρίδου. Ισαάκ Βενουζίου. Παναγιώτη Μάρκου Αναγνωστόπουλου. με τη βοήθεια συμμετοχή του δασκάλου τους

ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ. Θράκη - Θεσσαλονίκη

ΓΙΑ ΝΑ ΠΝΙΞΕΙΣ ΤΟ ΦΙΔΙ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΣΑΚΙΣΕΙΣ ΤΑ (ΧΡΥΣΑ) ΑΥΓΑ ΤΟΥ

Οι σκοποί αυτοί καθορίζουν και τους στόχους του οργανισμού που είναι:

Απλές λύσεις για άµεση έξοδο από την κρίση. Μέσα σε λίγες ηµέρες µπορεί να σωθεί η Ελλάδα. Αρκεί να ξυπνήσουν οι Έλληνες και να δουν τι συµβαίνει.

AMEA_ENOTHTA_3 2/12/ :48 ÂÏ 1

ΚΕΙΜΕΝΟ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΧΟΜΕΝΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΣΑΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Το σύμπαν μέσα στο οποίο αναδύεστε

Αγαπητοί φίλοι, συνάδελφισσες, συνάδελφοι,

Παραμονή Παγκόσμιας Ημέρας Αντικαταναλωτισμού*, 28 Νοεμβρίου 2008

Το ολοκαύτωμα της Κάσου

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ

ΛΗΣΤΕΙΑ. Και όμως, ορισμένοι πανηγυρίζουν

Ηλεκτρικό φορτίο Ηλεκτρική δύναμη

«Ο χαιρετισμός του Μανώλη Συντυχάκη στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του ΚΚΕ, με ομιλητή το ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα»

Βασιλείου Μαρκεζίνη. Ακαδημαϊκού

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΖΩΗΣ, ΜΙΑ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Το σχολείο πρέπει να ικανοποιεί με τα ωράριά του το πρόγραμμα των γονέων.

...ακολουθώντας τη ροή... ένα ημερολόγιο εμψύχωσης

Παραμύθια. που γράφτηκαν από εκπαιδευόμενους / ες του πρώτου επιπέδου κατά τη σχολική χρονιά στο 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΙ ΙΚΟΤΗΤΕΣ

Terminal 119 [ Νοέμβριος / 2006] ΑΜΑΡΥΝΘΟΣ FROM BELOW

Φιλοσοφία και επιστήμες στον 20ό αιώνα: Γόνιμες αλλά δύσκολες σχέσεις

Σεπτέμβριος 2011: Εφημερίδα μηνός Αυγούστου, έκδ. 34 η

Εκπαιδευτική Προσέγγιση Ψηφιδωτού «Θησέας και μινώταυρος» για παιδιά προσχολικής ηλικίας

-*- SPORΤDAY. 2 3 ο Η επόµενη µέρα της ΑΕΚ και του Ντέµη

Φάλουν Ντάφα ιαλέξεις πάνω στον Νόµο του Φο ιαλέξεις στις Ηνωµένες Πολιτείες

Οι Πνευματικές Δυνάμεις στο Σύμπαν

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 15/10/2005. Η Αλκη Ζέη για την ιδώ Σωτηρίου: Η θεία µου η ιδώ αγαπηµένη των Τούρκων

«Ο συγγραφέας στα σύγχρονα ΜΜΕ: ο λόγος και η απήχηση του»

Μια «γριά» νέα. Εύα Παπώτη

ΟΜΙΛΙΑ υποψήφιου Βουλευτή Χίου της ΝΔ Νότη Μηταράκη στην κεντρική προεκλογική του συγκέντρωση στη Χίο, στο ξενοδοχείο ΧΑΝΔΡΗΣ, 21/01/2015.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΧΑΡ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ ΑΘΗΝΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ TΗΛ. (210) FAX: (210) pressoffice1@pasok.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ, Πλατεία Ελευθερίας , Ρόδος, , FAX: , dontas@rhodes.gr,

Απώλεια και μετασχηματισμοί της τραυματικής εμπειρίας. Παντελής Παπαδόπουλος

Υποψήφιοι Σχολικοί Σύμβουλοι

Από το ξεκίνημά του ο ΤΙΤΑΝ εκφράζει

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΛΑΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΡΧΙΣΜΟ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Η κατάσταση στη χώρα, κ. Πρωθυπουργέ, είναι πολύ ανησυχητική. Η κοινωνία βράζει. Η οικονομία βυθίζεται.

Το Article 27 αναφέρεται στο κομμάτι του Καταστατικού των Η.Ε. κατά το οποίο δίνεται το δικαίωμα του βέτο στα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας.

ΟΜΟΣΠΟΝ ΙΑ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΛΛΑ ΟΣ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποτελεί την άμεσα εκλεγμένη δημοκρατική έκφραση της πολιτικής βούλησης των λαών της Ευρώπης.

Συγκυβέρνηση. Γιώργου Παπανδρέου και Βενιζέλου.

Αρκαδική Φωνή ΤΡΙΠΟΛΗ

Η τραγωδία και η νίκη στο τελευταίο λεπτό των «Ελληνικών Κοινών» Του Αντώνη Καμάρα Πολιτικού Αναλυτή

ΔΕΝ ΣΥΜΠΡΑΤΤΩ ΣΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ Η ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΡΠΑΘΟΥ, ΚΑΣΟΥ ΚΑΙ ΧΑΛΚΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ε.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΦΛΕΒΑΡΗ 2015 ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΛΚΥΟΝΙΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2008 ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΡΧΗΓΟ ΤΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ

Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς - Πυρήνας Αντάρτικου Πόλης

Ένας περίπατος στη Μονή Καισαριανής

Κύριε υπουργέ και όσοι υπάλληλοι βαθμολογούνται κάτω από τη βάση θα απολύονται;

Transcript:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Αθήνα, 26 Οκτωβρίου 2011 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤO ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΟΥ «ALTER» ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ (ΤΡΙΤΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011) ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο σημείο αυτό θα καλησπερίσω τον κ. Δημήτρη Ρέππα. Καλησπέρα κ. Υπουργέ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Καλησπέρα σας. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον η κουβέντα που θα έχουμε σήμερα. Κύριε Ρέππα θέλω να ξεκινήσω τη συζήτησή μας από κάτι που το ακούω παντού. Το ακούω στο δρόμο, το ακούω στις συζητήσεις μεταξύ νέων ανθρώπων. Έχουμε όλοι το αίσθημα ότι μετά από ενάμιση χρόνο σκληρών θυσιών, ιδίως στα μικρότερα, στα μεσαία και στα μικρότερα εισοδήματα, φτάνουμε ουσιαστικά τώρα στο σημείο που μας λέγατε ότι δεν θα φτάσουμε. Κάθε φορά που καλούσατε την κοινωνία να δεχθεί σκληρά μέτρα, να δεχθεί πίεση, να δεχθεί μείωση εισοδημάτων, λέγατε ότι αυτό γίνεται για να μην χρεοκοπήσουμε. Τώρα λοιπόν φτάνουμε αύριο σε μία απόφαση που συνιστά ενός είδους χρεοκοπία. Θέλετε να την πούμε «ελεγχόμενη», θέλετε να την πούμε.., όπως και να την πούμε, όταν κουρεύεται το χρέος σου, είναι χρεοκοπία. Και μάλιστα μέχρι τον Μάιο μας λέγατε ότι αυτό, δηλαδή το κούρεμα, το haircut που λένε οι Εγγλέζοι φίλοι μας και οι Αμερικανοί, ότι είναι καταστροφή. Τολμούσα να ρωτήσω για το haircut και οι Υπουργοί με πυροβολούσατε γιατί ρωτώ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είστε πάντως ζωντανός κι αυτό είναι πολύ καλό και για την ενημέρωση και για τη δημόσια ζωή. Επιτρέψτε μου να κάνω καταρχάς μια 1

παρατήρηση. Ο λόγος μας δεν πρέπει να είναι κομματικός, πολύ περισσότερο μικροκομματικός. Μπροστά σε μία εθνική ευθύνη που πρέπει καθένας να αναλάβει, ο λόγος μας πρέπει λοιπόν να είναι εθνικός λόγος και έτσι θέλω να μιλήσω κι εγώ. Η θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελλάδα είναι η ίδια, όπως παρατηρείται με τη θέση την οποία είχε περίπου δύο χρόνια πριν. Μπορεί να είναι και χειρότερη θα σας πω, είναι όμως μία θέση καθαρή. Έχει αποσαφηνιστεί πλέον το πρόβλημα, έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες και θα έλεγα ότι η θέση αυτή είναι θέση αντεπίθεσης. Είναι η αφετηρία για ένα καλύτερο αύριο. Έπειτα, αν οι αγορές συνέχιζαν να μας δανείζουν και εμείς αμέριμνοι δεχόμαστε αυτό το δανεισμό και δεν μας είχε ενοχλήσει κανείς μέχρι τώρα, δύο χρόνια μετά το 2009 δηλαδή, ίσως να μην συζητούσαμε κάτω από αυτούς τους όρους. Το χρέος όμως θα είχε γιγαντωθεί και θα είχαμε ξεχάσει ολοσχερώς τη φράση του αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου «αν δεν αφανίσουμε το χρέος, το χρέος θα αφανίσει τη χώρα». Αν το είχαμε κάνει Ευαγγέλιό μας και είχαμε προλάβει αυτές τις εξελίξεις, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως κ. Υπουργέ τον τελευταίο ενάμιση χρόνο αυξήθηκε το χρέος, δεν μειώθηκε, και αυξήθηκε δραματικά. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ναι, γιατί δανειζόμαστε και έχουμε να πληρώσουμε και υπέρογκους τόκους. Όμως, έχουμε επιτεύγματα τα οποία αφορούν κυρίως τον τομέα της δημοσιονομικής προσαρμογής που είναι τεράστια και βεβαίως σχετίζονται με μία περιοριστική πολιτική που έχει θύματα Έλληνες πολίτες, κοινωνικές ομάδες, αλλά και με ένα πρόγραμμα διαρθρωτικών αλλαγών που για να αποδώσουν θέλουν χρόνο και ο χρόνος αυτός δεν έχει έρθει ακόμη. Ποτέ δεν είχαμε τόσες πολλές διαρθρωτικές αλλαγές και ποτέ δεν είχαμε αυτή τη γιγαντιαία προσαρμογή στα δημοσιονομικά. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα συμφωνήσω μαζί σας στο κομμάτι των ελλειμμάτων ότι έχει γίνει μάζεμα, αλλά το μάζεμα έγινε με πόνο και αίμα. Δεν θα συμφωνήσω μαζί σας για τις μεταρρυθμίσεις. Έχετε καθυστερήσει πάρα πολύ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενάμιση χρόνο τώρα, μετά την ψήφιση του μνημονίου, μία αποκρατικοποίηση δεν έχει γίνει, που θα έδινε ένα άλλο σήμα στην Ευρώπη και δεν θα ήμασταν χθες, την Κυριακή το «μαύρο πρόβατο», γιατί μας ξεχώριζαν κ. Υπουργέ. 2

Εμένα αυτό που με ενόχλησε περισσότερο είναι ότι μετά από ενάμιση χρόνο που ο λαός πιέζεται ασφυκτικά από την Κυβέρνησή σας με θυσίες, μας ξεχώριζαν οι Ευρωπαίοι από τους Ιρλανδούς, τους Ισπανούς και τους Πορτογάλους ότι εμείς είμαστε τα «κακά παιδιά», ενώ δεν θα έπρεπε να ξεχωρίζουν το λαό μας ο οποίος έχει πληρώσει πολύ περισσότερα από άλλους λαούς, αλλά την Κυβέρνησή σας που δεν τα καταφέρνει. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι ορατή δια γυμνού πολιτικού οφθαλμού η διαφορά ανάμεσα στην Ελλάδα και τις χώρες που αναφέρατε. Στην περίπτωση της Ελλάδας έχουμε μία αντιπολίτευση, μείζονα αντιπολίτευση η οποία ασκεί δριμύτατη κριτική και καταγγέλλει συνεχώς την Κυβέρνηση, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες χώρες. Αυτό το γνωρίζουν οι Ευρωπαίοι. Άλλωστε στη Σύνοδο του Λαϊκού Κόμματος, στην οποία συμμετέχει η κα Μέρκελ, ο κ. Σαρκοζί και πολλοί άλλοι ευρωπαίοι αξιωματούχοι, ο κ. Σαμαράς δεν γνωρίζω τι πέτυχε γιατί -κάνω εδώ μια παρένθεση- αν πράγματι συμφωνεί με την απόφαση που πήρε το Λαϊκό Κόμμα έτσι όπως την εξέφρασε ο κ. Σαρκοζί και η κα Μέρκελ, σημαίνει ότι άλλα λέει εκεί και άλλα λέει έξω, παριστάνων τον διαφωνούντα. Αν έχει διαφωνήσει και διατύπωσε μια άλλη πρόταση, η πρόταση αυτή προφανώς για μια ακόμη φορά απερρίφθη μετά πολλών επαίνων, άρα δεν έχει κανένα λόγο και καμία δυνατότητα να ισχυρίζεται ότι μπορεί να διαπραγματευθεί στο μέλλον για να αλλάξει αυτή την πολιτική. Η ηγεσία της Ευρώπης ήταν στη Σύνοδο του Λαϊκού Κόμματος με τον κ. Σαμαρά. Είναι γνωστό τι έγινε. Κλείνω την παρένθεση. Όσον αφορά τώρα τις αποκρατικοποιήσεις και τις άλλες διαρθρωτικές αλλαγές μπορώ να αναφέρω ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως και αυτή η κόντρα ΠΑΣΟΚ Νέας Δημοκρατίας για το χθες και για το σήμερα ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Καμία κόντρα. Έκλεισα την παρένθεση. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ξέρετε πόσο λίγο ενδιαφέρει τους πολίτες; ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Καθόλου και προσφέρει αρνητική υπηρεσία. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζετε ότι οι πολίτες, οι οποίοι μιλούν για παράδειγμα για εκλογές, μιλούν για εκλογές, διότι θέλουν να ψηφίσουν ένα από τα δύο κόμματα, που θεωρούν υπεύθυνα για την κρίση; 3

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Συμφωνώ και υπερθεματίζω σε αυτό που λέτε, υπερθεματίζω, όχι απλώς συμφωνώ. Γι αυτό ακριβώς είπα ότι πρέπει να έχουμε εθνικό λόγο και εθνική στάση και αυτό είναι το νόημα και της έκκλησης, της πολιτικής, που απευθύνουμε για την επικείμενη ψηφοφορία για τη νέα δανειακή σύμβαση στη Βουλή αλλά γι αυτό θα έρθουμε αργότερα. Κλείνω λέγοντας ότι οι αποκρατικοποιήσεις θα γίνουν με έναν τρόπο που δεν έχει προηγούμενο, με ένα όργανο το οποίο θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά, υψηλού κύρους και γνώσης των πραγμάτων. Θα πετύχουμε το στόχο των τεσσάρων δισεκατομμυρίων τους επόμενους 2-3 μήνες και επίσης πρέπει να αναφέρω σειρά διαρθρωτικών αλλαγών που έχουν γίνει που δεν έχουν προηγούμενο. Με συγκρούσεις, βεβαίως, με κόστος πολιτικό μεγάλο για την Κυβέρνηση, αλλά έχουν γίνει, είναι καταγεγραμμένες και είναι βέβαιο ότι θα αποδώσουν. Όσον αφορά στη δημοσιονομική προσαρμογή, αρκεί να αναφέρω ότι το 2009 ξεκινήσαμε από ένα πρωτογενές έλλειμμα, πρωτογενές έλλειμμα επαναλαμβάνω 24 δισ. ευρώ. Είκοσι τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ πρωτογενές έλλειμμα μέσα σε ένα χρόνο, το 2009, και στοχεύουμε και πιστεύω θα πετύχουμε το 2012 να έχουμε για πρώτη φορά, μετά από πάρα πολλά χρόνια, πρωτογενές πλεόνασμα στο ύψος περίπου των τριών δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτό και μόνο δείχνει την ποιοτική διαφορά στην άσκηση της κυβερνητικής πολιτικής και τα επιτεύγματα που έχουμε με τις θυσίες του ελληνικού λαού οι οποίες είναι αξιοθαύμαστες. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα, επειδή εσείς είστε από τους πολιτικούς που έχει έναν λόγο ευαισθησίας για τα πράγματα πολύ συχνά, το ερώτημά μου είναι στο τέλος του 12 μαζί με το πλεόνασμα αν θα είναι ζωντανοί οι Έλληνες. Συγνώμη για την υπερβολή στον τρόπο που το θέτω ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Όχι δεν είναι υπερβολή, είναι πολύ σωστό. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά το ερώτημα είναι, τι θα συμβαίνει με την ανεργία, τι θα συμβαίνει με τα λουκέτα, τι θα συμβαίνει με τα ασθενή εισοδήματα, τα οποία έχουν εξανεμιστεί και τι θα συμβαίνει με αυτήν την ταλαίπωρη μεσαία τάξη, η οποία διαλύεται εις «τα εξ ών συνετέθη» και η οποία ήταν μέχρι πρότινος η ραχοκοκαλιά η εθνική. Διαλύεται, το βλέπετε ότι διαλύεται. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πριν επικρατήσει η γεωγραφική αντίληψη για την πολιτική κοινότητα, μιλούσαμε για την Αθηναίων Πολιτεία. Η πόλις, η Πολιτεία ήταν εκεί 4

που ήταν οι άνθρωποι, αν μετακινούνταν οι Αθηναίοι κάπου αλλού, εκεί θα ήταν η Αθήνα. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σωστά το λέτε. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πράγματι, η χώρα είναι ο λαός και βέβαια είναι τα δικαιώματα του λαού αυτού, τα δικαιώματα της χώρας. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά εσείς πολιτεύεστε με αριθμολαγνεία και δέχεστε την αριθμολαγνεία της τρόικας και το λέω γιατί ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είμαστε ανθρωποϋπηρέτες όχι αριθμολάγνοι. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: είναι και η επέτειος του ΟΧΙ τώρα, η 28 η Οκτωβρίου. Δεν έχουμε πει πολλά όχι. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι ώρα όμως να πούμε μεγάλα όχι και μεγάλα ναι στις σύγχρονες προκλήσεις -και επιτρέψτε μου να πω- όταν ακούω τις θέσεις της Ν.Δ. ότι εκ προοιμίου απορρίπτει οποιαδήποτε θετική ανταπόκριση στην πρόσκληση να ψηφίσει τη δανειακή σύμβαση. Χωρίς να γνωρίζει το περιεχόμενο αυτής της συμφωνίας, που κανείς δεν το γνωρίζει, γιατί δεν έχει ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση αυτή την ώρα. Αυτό δείχνει μια πολιτική προπέτεια και δεν είναι πολιτικός εκβιασμός που ασκείται σε βάρος της, είναι εθνικός εκβιασμός που ασκείται σε βάρος του ελληνικού λαού. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως ο κ. Δένδιας το πρωί στο ραδιόφωνο σε εμένα είπε, αν είναι καλή θα τη ψηφίσουμε, αν είναι κακή δεν θα τη ψηφίσουμε. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτή δεν είναι μια στάση την οποία υπαγορεύει η κοινή λογική; Αυτό το οποίο έχουμε να κάνουμε όμως είναι, με εθνικό κριτήριο και μέτρο να κάνουμε τα πάντα, προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί η χώρα, να μην κατεβάσει ρολά η χώρα. Εμείς ως κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή, θα αναλάβουμε αυτήν την ευθύνη και το όποιο κόστος, γιατί γνωρίζουμε ποιο είναι το καθήκον μας, ποιο είναι το μείζον σε σχέση με το έλασσον. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα πάτε με 180 κ. Υπουργέ ή με 151; Και το ερώτημά μου είναι, μπορεί ο τρόπος με τον οποίο αποφασίζει η Βουλή να γίνεται λάστιχο ανάλογα με τις πολιτικές διαθέσεις του κάθε προσώπου ή του κάθε κόμματος; Και το λέω γιατί σε αυτό το παιχνίδι βλέπω από χτες να παίζουν και πρόσωπα και κόμματα ανάλογα είτε με τις στοχεύσεις τους, είτε με τις φιλοδοξίες τους. Δεν υπάρχει Σύνταγμα και Κανονισμός της Βουλής; 5

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ναι και μας δεσμεύουν όλους. Είναι ο κώδικας της συνύπαρξης και της συνεννόησής μας το Σύνταγμα και ο Κανονισμός της Βουλής. Και πρέπει να σας πω ότι η συμφωνία αυτή, επειδή δεν περιλαμβάνει εκχώρηση κυριαρχίας -δεν μπορεί να γίνει αλλιώς άλλωστε- δεν μπορούσε αυτό να γίνει δεκτό, ασφαλώς θα ψηφιστεί με 151 βουλευτές. Αλλά θα ήταν ευκταίο να έχουμε την πλειοψηφία των 300 βουλευτών, των 200 βουλευτών, των 180 βουλευτών. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι άλλο θέμα. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ο αριθμός των 180 βουλευτών επειδή αντιστοιχεί στα 3/5 του συνόλου των βουλευτών ή των 200 στα 2/3 του συνόλου των βουλευτών είναι ένας αριθμός, ο οποίος προσδιορίζει αν ένα αποτέλεσμα είναι θετικό σε κορυφαίες ψηφοφορίες. Άρα εξ αυτού του λόγου αναφέρθηκε. Δεν σημαίνει ότι εμείς ως κυβερνητική και κοινοβουλευτική πλειοψηφία δεν θα λάβουμε την ευθύνη μας να προχωρήσουμε εν ονόματι του συμφέροντος της χώρας και του λαού. Θα θέλαμε βεβαίως κοντά μας και άλλα κόμματα και άλλους βουλευτές. Μήπως, σκέπτομαι, θα έπρεπε η ψηφοφορία αυτή να αποφασίσουμε, γιατί η Βουλή μπορεί να αποφασίσει για τα της λειτουργίας της, να γίνει με μυστική ψηφοφορία; Να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους βουλευτές, καθαρά, πέραν των ορίων της κομματικής πειθαρχίας με καθαρή εθνική συνείδηση να πάρουν θέση; ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα σας ενοχλήσω τώρα και θα σας δυσκολέψω στην απάντηση. Εσείς μιλήσατε τον τελευταίο καιρό, εννοώ το ΠΑΣΟΚ και η Κυβέρνηση για δημοψηφίσματα. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ποιος σας είπε ότι είμαστε αντίθετοι; ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν αυτή η δανειακή σύμβαση είναι τόσο σημαντική ώστε να καλείτε τα κόμματα της αντιπολίτευσης να την υπερψηφίσουν προκειμένου να δοθεί προς τα έξω, παρότι χρειάζονται όπως σωστά είπατε 151 ψήφοι, εκτός αν υπάρξει κάτι με την εθνική κυριαρχία που αυτή τη στιγμή δεν το βλέπουμε, γιατί δεν πάτε σε δημοψήφισμα να πάρετε έγκριση απευθείας από το λαό, ο οποίος λαός ξέρετε τι λέει; Ότι είστε Κυβέρνηση χάρη στο τα «λεφτά υπάρχουν» και ότι από τότε μέχρι σήμερα έχει κυλήσει τόσο νερό στο αυλάκι, που είναι βέβαιο ότι η δημοκρατική νομιμοποίηση δύσκολα μπορεί να πει κανείς ότι υπάρχει. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Δύο σχόλια. Επειδή μιλήσαμε για το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής. Πρώτον. Το Σύνταγμα και ο Κανονισμός της Βουλής 6

προβλέπουν ότι εφόσον μια Κυβέρνηση διαθέτει την κοινοβουλευτική πλειοψηφία συνεχίζει να κυβερνά, για να είμαστε σαφείς. Δεύτερον. Επειδή ακριβώς έγινε λόγος για την πολιτική νομιμοποίηση και γίνεται πολλές φορές αναφορά στο αν διαθέτει ή όχι η κυβέρνηση πολιτική ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι θέμα πολιτικής ουσίας, δεν είναι θέμα τύπου. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: ή δημοκρατική νομιμοποίηση. Πείτε μου ποια πολιτική νομιμοποίηση έχουν οι Κυβερνήσεις, οι οποίες με αλόγιστο και ανεξέλεγκτο δανεισμό αύξησαν σε δυσθεώρητα ύψη το δημόσιο χρέος της χώρας οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια στη χρεοκοπία; ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καμία. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τέθηκε ποτέ θέμα πολιτικής νομιμοποίησης για μια Κυβέρνηση, η οποία δημαγωγικά, λαϊκιστικά σπατάλησε το δημόσιο πλούτο, τα δάνεια που πήραμε; Ασφαλώς όχι. Τίθεται τώρα που ασκείται μια περιοριστική πολιτική. Καλώς. Σας λέω ότι έχουμε τη νομιμοποίηση, εφόσον διαθέτουμε όπως λέει το Σύνταγμα και ο Κανονισμός στη Βουλή την κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Από εκεί και πέρα όμως -και έρχομαι στην ουσία του ερωτήματός σαςασφαλώς η συντεταγμένη Πολιτεία μας στο οπλοστάσιό της διαθέτει κορυφαίες διαδικασίες για τη δημοκρατία μας. Δηλαδή δίνει τη δυνατότητα στο λαό να εκφράζεται πρωτογενώς και αυθεντικά, όπως μεταξύ των άλλων και με το δημοψήφισμα, το οποίο έχει το εξής ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Εκεί, ο πολίτης χωρίς τη διαμεσολάβηση κομμάτων ή κομματικών παραγόντων να μπορεί να διατυπώσει την άποψή του επί ενός θέματος με τρόπο αυθεντικό και αποδεσμευμένος από την κομματική στερεότυπη στάση που τηρεί σε όλες τις άλλες εκλογικές διαδικασίες. Άρα το θέμα αυτό είναι στο τραπέζι, αλλά επιτρέψτε μου να σταματήσω εδώ, λέγοντας απλά και μόνο τούτο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς θα ήσασταν θετικός; ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Απολύτως. Σας λέω τούτο μόνο, ότι το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Πρέπει να πάρουμε την απόφαση, αλλά για όλα αυτά τα θέματα σας διαβεβαιώ -και ας μείνω εδώ τώρα- ο Πρωθυπουργός έχει πλήρες και συγκεκριμένο σχέδιο τόσο για τη διαχείριση του οικονομικού προβλήματος και την αντιμετώπιση της κρίσης, όσο και για την πολιτική διαχείριση, δηλαδή το σχεδιασμό της πορείας των πολιτικών πραγμάτων στη χώρα. Είναι πανέτοιμος ο Πρωθυπουργός και έχει αυτός τον κυρίαρχο λόγο. 7

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, το ερώτημα με το οποίο θα κλείσουμε τη συζήτησή μας είναι αν υπάρχει δεύτερο πλάνο, δεύτερη γραμμή άμυνας, «plan B» που λένε οι αγγλομαθείς, για την περίπτωση που η αυριανή απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μας ικανοποιεί. Έχουμε τη δυνατότητα να πούμε όχι; Έχουμε δεύτερη γραμμή άμυνας; ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ασφαλώς έχουμε εναλλακτικές επιλογές, αλλά όλα αυτά ας μην τα συζητήσουμε επί του υποθετικού πεδίου. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ποια είναι η συμφωνία, ποια είναι η πρόταση που μας γίνεται και πρέπει να είμαι εδώ πολύ σαφής: Η ελληνική Κυβέρνηση δεν συζητά τη στρατηγική θέση της χώρας στη ζώνη του ευρώ, δεν το συζητούμε αυτό. Δεύτερον. Η ελληνική Κυβέρνηση δεν συζητά οτιδήποτε θέτει σε κίνδυνο τους μισθούς, τις συντάξεις και τις καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών. Ζητούμε μια λύση, η οποία συγκεράζει τα εξής δύο στην καλύτερη εκδοχή τους: Πρώτον. Τη μεγαλύτερη δυνατή ελάφρυνση του χρέους, τη μεγαλύτερη δυνατή διαγραφή δημόσιου χρέους. Και δεύτερον, τους καλύτερους όρους τις περισσότερες εγγυήσεις, ώστε να διασφαλιστεί ότι η χώρα θα μπορεί να λειτουργεί αύριο, να δίνει μισθούς, συντάξεις, να λειτουργεί νοσοκομεία, σχολεία και κράτος. Και ξέρετε κάτι; Εμείς, με τη συνεργασία των εταίρων μας προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα του χρέους που είναι το μεγάλο εθνικό πρόβλημα, αλλά είναι δικό μας θέμα, ευθύνη εσωτερική και του κάθε πολίτη χωριστά να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα του ετήσιου ελλείμματος. Το έλλειμμα παράγεται σε ετήσια βάση. Πρέπει επιτέλους να μάθουμε να ζούμε με λιγότερα από αυτά τα οποία παράγουμε για να έχουμε πλεονάσματα. Δεν μπορεί να ζούμε συνέχεια με δανεικά. Αυτό είναι το μάθημα που πήραμε, αυτό μας λένε και οι ξένοι και νομίζω είναι πολύ λογικό να μάθουμε να απλώνουμε τα πόδια μας μέχρι εκεί που φτάνει το πάπλωμα. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα έχετε να αντιμετωπίσετε και μια ακόμη μεγάλη δυσκολία το επόμενο διάστημα, αυτή των αποκρατικοποιήσεων, σε μια στιγμή που είμαστε αδύναμοι και που οι οικονομικές αποτιμήσεις των περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου, είτε αυτά είναι μετοχές, είτε είναι ακίνητα, βρίσκονται στο ναδίρ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι πολύ σωστή η παρατήρηση. 8

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή είναι μεγάλη ανησυχία όλων μας, το να μην ξεπουληθούν τα ασημικά του σπιτιού σε εξευτελιστικές τιμές. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Γι αυτό ακριβώς δημιουργήθηκε αυτή η δομή, αυτός ο μηχανισμός που έχει αν θέλετε τη διακομματική στήριξη, προκειμένου να προχωρήσει σε αποκρατικοποιήσεις με έναν τρόπο που ανταποκρίνεται στο δημόσιο και εθνικό συμφέρον. Γιατί είδατε τώρα, πίσω από το σχόλιό σας μπορώ να παρατηρήσω εγώ, ότι από τη μία μας εγκαλούν κάποιοι γιατί δεν προχωρούμε σε αποκρατικοποιήσεις, από την άλλη η κριτική είναι έτοιμη προκειμένου να διατυπωθεί εναντίον μας για το ότι οι αποκρατικοποιήσεις αυτές ισοδυναμούν με ξεπούλημα του εθνικού πλούτου. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλήθεια είναι. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αντιλαμβάνεστε ποια είναι η δύσκολη θέση -και είναι τιμητικό αυτό για την Κυβέρνηση και τους βουλευτές που τη στηρίζουν- στην οποία είμαστε όλοι εμείς που πρέπει να πάρουμε τις αποφάσεις, ώστε να επιτρέπουμε στους άλλους της αντιπολίτευσης και σε σχολιαστές να ασκούν κριτική σε μας, την ώρα που εμείς είμαστε μέσα στο Κολοσσαίο, μέσα στο στίβο προκειμένου να αντιμετωπίσουμε ένα θηριώδες δημόσιο χρέος. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας βοηθούμε με την κριτική να γίνεστε καλύτεροι, ελπίζουμε. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τη δεχόμαστε όταν είναι καλόπιστη, όπως είναι από την πλευρά σας. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά και παράλληλα νομίζω ότι η κριτική και η αυστηρή κριτική καμιά φορά, δημιουργεί εκείνη την ισορροπία που προστατεύει και αυτόν ο οποίος λαμβάνει τις αποφάσεις. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό είναι χαρακτηριστικό της δημοκρατίας η οποία υπάρχει. Η Ελλάδα είναι μία θεσμικά προηγμένη χώρα, μία δημοκρατική χώρα που ο καθένας, όπως σωστά είπατε, αναπτύσσει δραστηριότητες πολιτικές και κοινωνικές με τρόπο ακώλυτο και ανεμπόδιστο, θα έλεγα συχνά στα όρια της υπερβολής. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστώ θερμά κ. Υπουργέ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ευχαριστώ εγώ για τη φιλοξενία σας. 9