PBC Consulting Services Search Engine Marketing Αξιοποιήστε τη δύναµη και την ευρύτατη απήχηση του διαδικτύου και προωθήστε εύστοχα και αποδοτικά την επιχείρησή σας
Περιεχόµενα Γιατί Search Engine Marketing; Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυο µέσω µηχανών αναζήτησης Paid placement Επόµενα βήµατα Γιατί PBC Consulting Services;
Γιατί Search Engine Marketing; Οι µηχανές αναζήτησης έχουν ένα πολύ µεγάλο κοινό παγκοσµίως 4.9 δισεκατοµµύρια µηνιαίες αναζητήσεις στο διαδίκτυο 133 εκατοµµύρια χρήστες µηχανών αναζήτησης παγκοσµίως 37.4 κατα µέσο όρο µηνιαίες αναζητήσεις ανά χρήστη
Γιατί Search Engine Marketing; Οι µηχανές αναζήτησης έχουν ένα πολύ πιστό κοινό 99% των χρηστών του διαδικτύου χρησιµοποιούν µηχανές αναζήτησης 56% των χρηστών αυτών χρησιµοποιούν µηχανές αναζήτησης σε ηµερίσια βάση ενώ 21% των χρηστών χρησιµοποιούν µηχανές αναζήτησης 4 ή περισσότερες φορές τη µέρα
Γιατί Search Engine Marketing; Οι µηχανές αναζήτησης βοηθούν µια επιχείρηση να επιτύχει τους στόχους της σε όλα τα βήµατα του συµπεριφορικού µοντέλου των πελατών τους Αναζήτηση Εκµάθηση Έρευνα Αγοράς Χρήση Αγορά Παράδειγµα συµπεριφορικού µοντέλου για µια εταιρία η οποία ασχολείται µε πωλήσεις Η/Υ από το διαδίκτυο (e-shop) Παραλαβή
Γιατί Search Engine Marketing; Εκµάθηση Σύγκριση Εκµάθηση Σύγκριση Εκµάθηση Επαφή Χρήση Αγορά Χρήση Αγορά Εγκατάσταση Συνεργασία Επιλογή Παράδειγµα συµπεριφορικού µοντέλου για µια εταιρία η οποία ασχολείται µε πωλήσεις λογισµικού µέσα από το διαδίκτυο (e-shop) Παράδειγµα συµπεριφορικού µοντέλου για µια αντιπροσωπεία η οποία δεν πραγµατοποιεί πωλήσεις από το διαδίκτυο Παράδειγµα συµπεριφορικού µοντέλου για µια εταιρία παροχής συµβουλευτικών υπηρεσιών
Γιατί Search Engine Marketing; Συγκρίνοντας την αξία διαφορετικών ειδών διαφήµισης, οι µηχανές αναζήτησης επιτυγχάνουν µεγιστοποίηση του ROI (Return on Investment αποδοτικότητα επένδυσης) Μέσο κόστος ανά Lead για διαφορετικούς τρόπους διαφήµισης και προώθησης 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 0.45 0.55 Μηχανές Αναζήτησης Πηγή: Piper, Jaffray & Co. (Μάρτιος 2003) 1.18 email Χρυσός Οδηγός ιαφηµίσεις σε Banners 2 9.94 Ταχυδροµείο
Γιατί Search Engine Marketing; Κατόπιν έρευνας µεταξύ πελατών του τρόπου διαφήµισης «Google AdWords» για τη βαθµολόγηση των διαφορετικών τρόπων προώθησης και διαφήµισης που έχουν χρησιµοποιήσει, προέκυψε: Ικανοποίηση πελατών µεταξύ διαφορετικών τρόπων προώθησης και διαφήµισης (%) 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0 91 59 56 55 52 51 49 Google AdWords Ταχυδροµείο Περιοδικά Τηλεόραση Ραδιόφωνο Μεγάλες Εφηµερίδες Πηγή: Google AdWords Customer Satisfaction Survey:12/03-01/04 U.S./Canadian advertisers Το πικές Εφηµερίδες 34 Έντυπος Χρυσός Οδηγός
Γιατί Search Engine Marketing; Επίτευξη υψηλής στόχευσης (γεωγραφικής αλλά και περιεχοµένου) και ενεργής συµµετοχής του κοινού και µε απώτερο σκοπό την ελαχιστοποίηση του κόστους προώθησης και διαφήµισης για µια επιχείρηση µε ταυτόχρονη µεγιστοποίηση του ROI της Υψηλή Ταχυδροµείο E-mail Search Engine Marketing Στόχευση Κατάλογοι Περιοδικά Χαµηλή TV/Ραδιόφωνο Αφίσες Παθητική Συµµετοχή κοινού Ενεργή
Γιατί Search Engine Marketing; Ο µοναδικός τρόπος προώθησης και διαφήµισης µιας επιχείρησης ο οποίος προσφέρει, άµεσα και εύκολα, µετρήσιµα αποτελέσµατα σχετικά µε τη µετατροπή του ποσού που διατίθεται για την προώθηση σε νέους «πελάτες» καθώς και σε «πωλήσεις»
Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Βελτιστοποίηση σειράς ανάδειξης σε «οργανικές» αναζητήσεις (Search Engine Optimization - SEO) Καταχώρηση σε ευρετήρια/καταλόγους του διαδικτύου (Directory Listings) ιαφηµίσεις σε banners ιστοσελίδων (Banner Ads) Paid Placement (γνωστό επίσης και µε ταονόµατα Cost Per Click - CPC - ή Pay Per Click - PPC -)
Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Search Engine Optimization - SEO Οργανικά αποτελέσµατα
Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Search Engine Optimization SEO Στόχος η επίτευξη υψηλής θέσης εµφάνισης (high ranking) της επιχείρησης µετά από αναζήτηση συγκεκριµένων λέξεων/φράσεων (keywords) Υψηλή αποτελεσµατικότητα προώθησης ύσκολο στην επίτευξη Υψηλό κόστος ύσκολη διαχείριση
Directory Listings Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Ευρετήριο
Directory Listings Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Στόχος η προσθήκη της επιχείρησης σε ευρείας χρήσης online/internet ευρετηρίου (yahoo.com, dmoz.org, pathfinder.gr, κλπ) Χαµηλό κόστος Ευκολία Περιορισµοί στην πρόσβαση της ιστοσελίδας της επιχείρησης Καθυστερηµένη ανταπόκριση
Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Banner Ads Banner Ad
Banner Ads Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Στόχος η προσέγγιση δηµοφιλών ιστοσελίδων που προσφέρουν χώρο για διαφήµιση και η τοποθέτηση διαφηµιστικού banner Χαµηλή αποτελεσµατικότητα προώθησης Υψηλό Κόστος Άσχηµη αισθητική η οποία προκαλεί αρνητικές αντιδράσεις στο χρήστη
Paid Placement Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Paid Placement Ads
Paid Placement Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Paid Placement Ads
Paid Placement Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Στόχος η επίτευξη, µέσω διαδικασίας δηµοπρασίας ανά λέξη κλειδί (keyword), υψηλή θέση (high rank) στα αποτελέσµατα αγγελιών Μεγάλη απήχηση στους χρήστες διαδικτύου (>80%) Αποδεδειγµένα, η υψηλότερη αποτελεσµατικότητα προώθησης (προϋπόθεση η σωστή και καλή διαχείριση) Υψηλήστόχευσηκοινού(και µε γεωγραφικό/τοπικό κριτήριο)
Τρόποι προώθησης µιας επιχείρησης στο διαδίκτυo Paid Placement (συνέχεια) Αµεσότητα απόκρισης σε αλλαγές Χαµηλό αρχικό κόστος εκκίνησης Ελεγχόµενο ηµερήσιο µέγιστο κόστος Εύκολα, µετρήσιµα αποτελέσµατα της αποδοτικότητας επένδυσης (ROI) µε σκοπό τη βελτιστοποίηση της καµπάνιας προώθησης Πολύπλοκη και απαιτητική διαχείριση
Paid Placement Φέρνει σε άµεση επαφή προµηθευτές και πελάτες Σύστηµα τύπουδηµοπρασίας για λέξεις ή φράσεις κλειδιά (keywords, keyword phrases) Έννοιες Cost-Per-Click (CPC), Quality Score ηµιουργία και δηµοσίευση διαφηµίσεων κειµένου (ή και εικόνων σε ορισµένες περιπτώσεις) ιαχείριση λογαριασµών (πολλαπλές καµπάνιες), Στόχευση κοινού µε κριτήριο λέξεων κλειδιών,γλωσσών καθώς και γεωγραφικών περιοχών Μεγάλος αριθµός από χρηστικές και αναλυτικές σε πολλαπλά επίπεδα αναφορές (reports) για τη διαρκή αξιολόγηση των καµπανιών
Paid Placement Μοντέλα Χρέωσης Cost-Per-Click (CPC) Το πιο σύνηθες µοντέλο χρέωσης Η επιχείρηση χρεώνεται ΜΟΝΟ κάθε φορά που γίνεται click o υπερσύνδεσµος ο οποίος περιέχεται στη διαφήµιση Κυµαίνεται συνήθως µεταξύ $0.10 - $30 µε συνήθη τιµή το $1 για κάθε click Cost-Per-Impression (CPM) Η επιχείρηση χρεώνεται κάθε φορά που εµφανίζεται σε ιστοσελίδα ηδιαφήµιση (συνήθως τέτοιου είδους χρεώσεις γίνονται ανά 1000 εµφανίσεις (impressions) και δεν αφορούν διαφηµίσεις οι οποίες εµφανίζονται στα αποτελέσµατα µηχανών αναζήτησης) Κυµαίνεται συνήθως µεταξύ $10 και $30 για 1000 εµφανίσεις Cost-Per-Action (CPA) Το λιγότερο δηµοφιλές µοντέλο Η επιχείρηση χρεώνεται κάθε φορά που ο χρήστης πραγµατοποιεί ενέργεια (π.χ. Αγορά προϊόντος) Κυµαίνεται συνήθως µεταξύ $5 και $50 για κάθε ενέργεια
Paid Placement Παράδειγµα µεγιστοποίησης επένδυσης (ROI) Επιχείρηση η οποία χρεώνει 100 για κάθε πώληση προϊόντος Αρχική επένδυση για διαφήµιση µε Paid Placement ύψους 1000 Όριο 1 CPC Εποµένως εγγυηµέναθαυπάρξουν1000 (ή περισσότερα µε το Google AdWords για παράδειγµα) clicks στη/στις διαφηµίσεις Ένα ρεαλιστικό ποσοστό µετατροπής των clicks αυτών σε πωλήσεις είναι ένα 10% (δηλ. 100 πωλήσεις) Εποµένως τα έσοδα από την καµπάνια αυτή θα είναι 100x100 = 10000 (έχοντας ξοδέψει 1000 ) Άρα το ROI = 90%!
Paid Placement Τρόποι δηµοσίευσης διαφηµίσεων Αποτελέσµατα σε µηχανές αναζήτησης για τις λέξεις ή φράσεις κλειδιά που έχουν επιλεγεί (το µοντέλο χρέωσης για αυτές τις περιπτώσεις είναι συνήθως το CPC) Σε συµβεβληµένες µε τον φορέα του Paid Placement ( Google, Yahoo, κλπ) ιστοσελίδες οι οποίες έχουν περιεχόµενο το οποίο σχετίζεται µε τιςεπιθυµητές λέξεις ή φράσεις κλειδιά (το µοντέλο χρέωσης για αυτές τις περιπτώσεις είναι συνήθως το CPA)
Paid Placement 70 66 60 50 56 55 54 49 Google Yahoo 40 30 20 21 Κοµµάτι κίνησης (traffic) (%) Loyalty χρηστών (%) 13% 4% 2%1%1%1% 15% 27% 36% MSN AOL Excite Ask InfoSpace Lycos 10 9 Άλλες 4 0 Google Yahoo MSN AOL Πηγή: OneStat (Μάιος 2004) και iprospect (Απρίλιος 2004) Πηγή: comscore MediaMetrix qscore (Μάιος 2004) Έµφαση δίνεται στις υποδοµές που προσφέρει κυρίως η Google (AdWords, AdSense) αλλά και το Yahoo (Yahoo Search Marketing) λόγω της εµφανούς κυριαρχίας τους
Paid Placement Google AdWords (Οθόνη διαχείρισης γκρουπ διαφηµίσεων)
Paid Placement Google AdWords (Οθόνη δηµιουργίας αναφορών)
Paid Placement Google AdWords (οθόνη ανάλυσης προσβάσεων)
Paid Placement Yahoo Search Marketing (Κεντρική οθόνη διαχείρισης)
Paid Placement Yahoo Search Marketing (Οθόνη δηµιουργίας αναφορών)
Επόµενα Βήµατα Βήµα 1. Εντοπισµός αναγκών και ευκαιριών του πελάτη 2. Ορισµός στόχων Προώθησης και προσδιορισµός Budget 3. Κατάθεση συγκεκριµένης πρότασης η οποία θα περιλαµβάνει ενδεικτικές ιαφηµίσεις, Λέξεις Κλειδιά και επιλογές κατανοµής του Budget 4. ΈγκρισηΠελάτηκαιSign-Off 5. Λανσάρισµα, διαρκής έλεγχος και διορθωτικές ενέργειες καµπανιών για την επίτευξη των στόχων 6. Παράδοση αναφορών στον πελάτη καθώς και επέκταση και βελτίωση των καµπανιών µε στόχο τη διαρκή µεγιστοποίηση του ROI για τον πελάτη Owner PBC Consulting Services και Πελάτης PBC Consulting Services και Πελάτης PBC Consulting Services Πελάτης PBC Consulting Services PBC Consulting Services Εκτιµώµενη Ηµέρα Περάτωσης Ηµέρα 1 Ηµέρα 7 Ηµέρα 14 Ηµέρα 21 Ηµέρα 28 Συνεχιζόµενη διάρκεια Σηµείωση: Η στήλη«εκτιµώµενη Ηµέρα Περάτωσης περιέχει ενδεικτικές τιµές αφού η διάρκεια των βηµάτων εξαρτάται από τον εκάστοτε πελάτη, τις ανάγκες και τους στόχους του
Γιατί PBC Consulting Services; Προσιτές τεχνολογικές λύσεις µε υπευθυνότητα και σεβασµό προςτουςσυνεργάτεςµας Παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και αποτελεσµάτων Ανάλυση και εστίαση στην εξυπηρέτηση όλων των αναγκών σας Πολυετή (15ετή) εµπειρία στο χώρο της τεχνολογίας, της πληροφορικής και του διαδικτύου Κάτοχοι πιστοποίησης Google AdWords Search Engine Marketing Professional Κάτοχοι πιστοποίησης Yahoo Ambassador Search Engine Marketing Professional
PBC Consulting Services Ευχαριστούµε για την προσοχή σας! http://www.pbc.gr