1. Εισαγωγή στο CRM. Λεωνίδας Ανθόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής

Σχετικά έγγραφα
Λεωνίδας Ανθόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής

CRM. Σηµειώσεις για το σεµινάριο Αθανάσιος Ν. Σταµούλης. Customer Relationship Management

Τσικολάτας Α. (2009) Customer Relationship Management - CRM. Πάτρα

ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ - ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL -ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Αύξηση κερδών μέσω της μετάβασης σε πελατοκεντρικό μοντέλο επιχείρησης

Υποσυστήματα Πωλήσεων και Μάρκετινγκ

Ενότητα: Μάρκετινγκ/Πωλήσεις

Η επιχειρησιακή στρατηγική που εστιάζει στον πελάτη με την αξιοπιστία της NATECH. Natech.

Γνωρίστε καλύτερα τους πελάτες σας

Έλεγχος αποθεμάτων (Inventory control) 1960

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Ενότητα: Μάρκετινγκ/Πωλήσεις

Μάθημα 7 ο : Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρήσεων (2/2)

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT

Εισαγωγή στην Έννοια του Μάρκετινγκ. Μάμαλης Σπυρίδων Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Καβάλας

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

Affiliate Marketing. Σωτηρόπουλος Γιώργος Co-founder & Client Services Director

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥ ΩΝ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΙΟΙΚΗΣΗ» ΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

w w w. e m p h a s i s. c o m. g r

Ερωτηματολόγιο Ικανοποίησης Πελατών 2015

Σεμινάριο Startup Basics. Workshop 30 Μαρτίου 2016 μέρος 2ο. Από το Βusiness Model Canvas στο Business Plan

ΘΕΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ. ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος

Κωνσταντίνα Νικολοπούλου Σύμβουλος Επιχειρήσεων ΣΟΛ α.ε. Ενέργειες Συμβουλευτικής Επιχειρηματικότητας ΤοπΣΑ «Θριασία»

Επεξήγηση Χρηματοοικονομικών Στοιχείων. Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχεδίων

Περιεχόμενα Α ΜΕΡΟΣ. Πρόλογος των Συγγραφέων ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Πληροφοριακά Συστήματα. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Πληροφοριακά Συστήματα και Σύγχρονη Επιχείρηση

ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ CRM ΣΤΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΕΝΤΑΣΤΕΡΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ

Εισαγωγική Παρουσίαση

Τι είναι Μάρκετινγκ? ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. Τι είναι Μάρκετινγκ? Ορισμός - Τι είναι Μάρκετινγκ? 10/11/2011

Ομαδοποίηση των απαιτήσεων του προτύπου ISO Σύστημα ποιότητας Ευθύνη της διοίκησης Διαχείριση πόρων Υλοποίηση του προϊόντος

Η Εξυπηρέτηση Πελάτη ως πρακτική στη σύγχρονη επιχειρηµατική πραγµατικότητα της Ελλάδας και του Κόσµου

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

BUSINESS SOFTWARE DIVISION

To σύνολο των εργαλείων που χρησιμοποιoύνται κατά την επιδίωξη των στόχων του marketing στις αγορές στόχους.

Πληροφοριακά Συστήµατα & Επιχειρήσεις

Καμβάς Επιχειρηματικού Μοντέλου

managing customer relationships with real success

Κεφάλαιο 1 ο. Διοίκηση και διαχείριση της ψηφιακής επιχείρησης

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΞΥΛΟΥ & ΕΠΙΠΛΟΥ

CRM Υλοποίηση Εφαρμογής: Λύσεις και Πλεονεκτήματα

Επιχειρηματικότητα Σημαντικές Διαπιστώσεις & Τάσεις

1 Cosmos Business Systems SA Cosmos Consulting SA Software Solutions

ΗΔΙΑΝΟΜΗ (distribution channels) Η ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ

ΜΑΘΗΜΑ: ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΠΡΟΙΌΝΤΩΝ ΞΥΛΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Natech CRM. Ολοκληρωμένη λύση διαχείρισης σχέσεων επιχειρήσεων-πελατών

Now available!!! Microsoft Dynamics NAV & Microsoft Dynamics CRM Also in Cosmos Cloud!

Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ, ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ MICROSOFT DYNAMICS NAVISION

Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Ενότητα 6: Διαχείριση Σχέσεων με Πελάτες Σαπρίκης Ευάγγελος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ


ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ. 2 Ο ΜΑΘΗΜΑ:

Πληροφοριακά Συστήματα Απομακρυσμένης Εποπτείας και Μετρήσεων

ERP. ιαχείριση Υπηρεσιών. Υποστηρίξτε καλύτερα τους πελάτες σας!

Μάρκετινγκ Σχέσεων και Διοίκηση Πελατών Στρατηγικής Σημασίας

Καινοτομία & Εξωστρέφεια: Από τη Στρατηγική Σκέψη στον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό

ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Εισαγωγή στο Marketing (βασικές έννοιες) ΑΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας Α. Κουμπαρέλης Καθηγητής Εφαρμογών

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ MARKETING ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΤΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΝΥΚΕΙΟ ΝΥΔΡΙΟΥ ΤΜΗΜΑ Α1

«ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ- ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ»

Η-επιχειρείν και συνεργασία σε παγκόσμιο επίπεδο

Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ I

Ενότητα 4: Πληροφοριακά συστήματα για την επιχείρηση

Αρχές Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων

DASH Case Study. Σκορδάκης Τάσος General Manager

121 (one2one) συμβουλές και υπηρεσίες Προσαρμόσιμη οθόνη (interface) χρήστη Κάθετη δομή ανά Δραστηριότητα Πρόσβαση στην Ομάδα Ανάπτυξης Λογισμικού μας

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Αρχές Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων

Business Model Canvas. Οδηγός Χρήσης

Satisfaction, Quality and Value

Στρατηγικός Σχεδιασμός Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα μέσω Διαδικτύου στο Κλάδο της Πληροφορικής: εμπειρική έρευνα. Ρούλα Δημοτροπούλου

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ CRM (ΕΔΕΤ, ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ)

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΝΟΙKΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ. mobile CRM ΔΩΣΤΕ ΝΕΑ ΠΝΟΗ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΑΣ

Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης & Επιχειρησιακής Έρευνας. Ηλεκτρονικό Εμπόριο (E-Commerce) Marketing

ΠΛΗΡΗΣ ΛΙΣΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ CRM

ιοίκηση Πληροφοριακών Συστηµάτων

Εισαγωγή Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία & Βασικά Θέματα Διοίκησης

e-επιχειρειν και e-εμποριο: Εισαγωγή Internet και web

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Περιεχόµενα Business Plan. -Στόχοι (Objectives) Επιγραµµατική περιγραφή οικονοµικών στόχων (µακροπρόθεσµων και

WATCH YOUR BUSINESS FLOURISH

ρ. ιονύσης Σκαρµέας ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΓΟΡΑΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΠΡΟΙΟΝ ΙΑΝΟΜΗ ΠΡΟΒΟΛΗ

Ηλεκτρονικό Εμπόριο (E-Commerce) Διδάσκων: Δρ. Νικόλαος Παναγιώτου Marketing

Σύγχρονο Επιχειρηµατικό Γίγνεσθαι

Η Σύγχρονη Μεθοδολογία Δυναμικής Αύξησης Πωλήσεων σε Επιλεγμένους Πελάτες Target Sales

ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ : ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No 1 : Marketing/Προώθηση & Ηλεκτρονικό εμπόριο

H Epsilon Net A.E. είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος Όμιλος Εταιριών, που δραστηριοποιείται από το 1999 στους τομείς της πληροφορικής (Epsilon

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. ΔΙΔΑΣΚΩΝ... Κεφάλαιο 1 - Εισαγωγή

Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος ΙΙ

Information Technology for Business

Pegasus ERP Start Up 738,00. Δυνατότητες Pegasus

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟ ORDER PROCESSING. Υπό: Σ. Ανδριανόπουλου, Executive Consultant, Planning A.E.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2010

BUSINESS PLAN (Επιχειρηματικό σχέδιο)

Σειρά: 11 Επιβλέπων Καθηγητής: Δημήτριος Καρδαράς

Transcript:

1. Εισαγωγή στο CRM Λεωνίδας Ανθόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής

Πωλήσεις;

Εισαγωγή Προέλευση της πελατειακής σχέσης: Μικρές επιχειρήσεις. Επιχειρήσεις σε μικρή γεωγραφική κλίμακα. Μικρό εύρος πελατών. Τι σημαίνει πελατειακή σχέση; Γνωρίζω τον πελάτη. Γνωρίζω τις συνήθειές του. Κάνω προτάσεις για να τον ικανοποιήσω. Κάνω ενέργειες για να τον διατηρήσω.

Εισαγωγή #2 Τι είναι το σύστημα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων; (Customer Relationship Management CRM) Πληροφοριακό σύστημα. Επενδύει στον πελάτη. Είναι κάτι περισσότερο από ένας κατάλογος επαφών. Επιχειρεί να συντονίσει και να διαχειριστεί τους πελάτες μιας επιχείρησης σε έναν ολοκληρωμένο κύκλο ζωής.

Ιστορική αναδρομή Sales Force Automation (SFA): Υποστηρίζει τους πωλητές Διαχειρίζονται τις επαφές τους. Οργανώνουν συναντήσεις και επισκέψεις μαζί τους. Καταγράφουν ευκαιρίες (leads/opportunities) Διασυνδέουν τις επαφές με την παραγωγή. Λειτουργίες: Επαφές (Contact Management) Γεγονότα στο ημερολόγιο (Activity Management) Επικοινωνία (Communication Management) (e mail, fax κλπ.) Προβλέψεις (Forecasting) Ευκαιρίες (Opportunity Management) Παραγγελίες (order management) Έγγραφα (document management) Ανάλυση πωλήσεων (sales analysis) Διαμόρφωση προϊόντος (product configuration) Τήρηση μητρώου μάρκετινγκ (Marketing Encyclopedia): ενημερωμένος κατάλος προϊόντων, τιμές, ευκαιρίες, ανταγωνιστές κλπ.

Ιστορική αναδρομή #2 Customer Services (CS): υποστήριξη πελατών (after sales) Αντιμετώπιση προβλημάτων πελατών γρήγορα και αποτελεσματικά Μείωση κόστους υποστήριξης Αύξηση καταναλωτικής πίστης και κέρδους Λειτουργίες: Τηλεφωνικό κέντρο (αυτοματοποιημένη διαχείριση κλήσεων, συλλογή feedback) Διαχείριση υπηρεσίας υποστήριξης Εντοπισμός κατάλληλου ανθρώπου για εξυπηρέτηση (στο σωστό χρόνο) Τήρηση μητρώου κλήσεων (συσχετισμένες με παραγγελίες) Ιστορικό πελάτη Αναζήτηση λύσεων σε προβλήματα Διαχείριση Help desk Εντοπισμός λύσης σε βάση δεδομένων Παρακολούθηση προβλημάτων που δηλώνονται Τήρηση αναβαθμίσεων και λύσεων

Το CRM σήμερα Ενσωματώνει: Sales force automation (SFA) Customer service (CS) Διαχείριση πωλήσεων και μάρκετινγκ (Sales & Marketing Management (SMM)) Διαχείριση επαφών και γεγονότων (Contact & Activity Management)

Το CRM σήμερα #2 Κυριότεροι κατασκευαστές: 1993 SFA: Brock Control, Sales Technologies, Aurum 1993 CS: Scopus, Vantive and Clarify 1998 CRM: Siebel, Peoplesoft, Trilogy, Nortel, Oracle 2000+ CRM: Siebel, Peoplefost, Nortel, SAP, Oracle, Microsoft 2000+ Web CRM: Silknet Software, E.piphany, netdialog

CRM: ορισμός Τα 4P: (price, product, promotion, place) Αύξηση συναλλαγών μεταξύ πωλητή αγοραστή. Συνιστά μια καλή ένδειξη της στρατηγικής μάρκετινγκ. Το CRM: επιχειρηματική στρατηγική πέραν της αύξησης των συναλλαγών Αύξηση κέρδους Αύξηση δυνατότητας κέρδους Αύξηση της ικανοποίησης του πελάτη Άρα: διεργασίες και τεχνολογίες που ενισχύουν την πελατειακή σχέση για να αυξηθούν οι πωλήσεις

CRM: ορισμός (#2) Το CRM είναι μια στρατηγική επιλογή και εστιάζει σε διεργασίες και λιγότερο σε τεχνολογίες Συστατικά στοιχεία (components) Πελάτης (customer) Σχέσεις (relationship) Διοίκηση (management)

CRM: έννοιες Πελάτης: η μόνη πηγή κέρδους και μελλοντικής ανάπτυξης «Καλοί πελάτες»: προσφέρουν κέρδος με μικρή προσπάθεια (λίγους πόρους) για την επιχείρηση Λίγοι: οι πελάτες έχουν αντίληψη και ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Δύσκολο να ξεχωρίσει μια επιχείρηση ποιοί είναι οι καλοί πελάτες Το CRM προσφέρει πληροφορίες για το ποιοί είναι «καλοί πελάτες» Σχέση: αμφίδρομη επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ πελάτη και επιχείρησης Βραχυπρόθεσμη / μακροπρόθεσμη (short term/long term) Συνεχής / διακριτή (continuous / discrete) Επαναλαμβανόμενη / μοναδική (repeating / one time) Βασισμένη σε συνήθειες / συμπεριφορές (attitudinal / behavioral) Πχ. ένας πελάτης αγοράζει με διαφορετικό τρόπο (buying pattern) εισιτήρια για επαγγελματικό ταξίδι σε σχέση με ταξίδι αναψυχής

CRM: έννοιες (#2) Διοίκηση : το CRM ΔΕΝ ανήκει ΜΟΝΟ στο τμήμα μάρκετινγκ Αφορά σε διαρκή μετασχηματισμό της νοοτροπίας και των διεργασιών της επιχείρησης Η πληροφορία των πελατών μετασχηματίζεται σε γνώση συγκριτικό πλεονέκτημα Λογισμικό που εστιάζει στη διοίκηση: Υπηρεσία πεδίου (field service) Παραγγελίες (e commerce ordering) Αυτο εξυπηρέτηση (self service applications) Διαχείριση καταλόγου (catalogue management) Έκδοση/ανάλυση λογαριασμού (bill presentation) Προγράμματα μάρκετινγκ (marketing programs) Ανάλυση δεδομένων (analysis applications)

Customer Lifetime Value (CLV) Μετρά την πελατειακή σχέση σχετικά με το αν είναι βασισμένη σε συνήθειες / συμπεριφορές (attitudinal / behavioral) Ιδέα: οι πελάτες κρίνονται ως προς το κέρδος που προσφέρουν στην επιχείρηση στο σύνολο του χρόνου που πραγματοποιούν αγορές. Το παραγόμενο κέρδος βασίζεται στην τρέχουσα αξία (net value) Σταθερά κόστη αγνοούνται (υπάρχουν με ή χωρίς τον πελάτη) Δυο μέθοδοι υπολογισμού (με εκτιμώμενα κέρδη και κόστη) 1 η μέθοδος: βασίζεται στο μέσο πελάτη, αγνοεί την αξία του χρήματος χρόνο, καθώς και τις επιπτώσεις δράσεων μάρκετινγκ (πχ. Loyalty πελατεική πίστη) 2 η μέθοδος: Σέβεται τις ανωτέρω παραμέτρους

Customer Lifetime Value (CLV) 1 η μέθοδος: υπολογίζει το μέσο τρέχον κέρδος (net revenue) με 4 πολλαπλασιαστές Avg. sale * No. of Purchases/year*Stay of customer * Average Profit % Παράδειγμα: έστω κατάστημα Η/Υ που συνεργάζεται με μικρή αλλά εξελισσόμενη επιχείρηση Average sale: $2000 No. of purchases/year: 2 Expected length of customer stay (years): 3 Average profit margin:.24 Lifetime net revenue: $2880 Έχοντας υπολογίσει το net revenue υπολογίζεται το CLV με την αφαίρεση τα κόστη προσέγγισης (acquisition) και διατήρησης (retention): Lifetime value = Lifetime revenue cost to acquire -cost to retain*no. of purchases

Customer Lifetime Value (CLV) (#2) Αν για παράδειγμα: Κόστος διαφήμισης: $500 Κόστος διατήρησης μετά από κάθε αγορά μετά την 1 η : $20 Net Lifetime value of customer = $2880 $500-5*$20 = $2280 3 στρατηγικές επιλογές για την αύξηση της αξίας κάθε πελάτη: Αύξηση του μέσου μεγέθους πωλήσεων (πχ. πακέτο πώλησης) Αύξηση του πλήθους των αγορών (εύρεση νέων πελατών) Αύξηση του περιθωρίου κέρδους (πχ. μείωση κόστους, αύξηση τιμής)

Customer Lifetime Value (CLV) (#3) 2 η μέθοδος: περιλαμβάνει το πλήθος πιστών πελατών (ποσοστό πελατών που αγοράζει ξανά) και εκπτώσεις σε λογαριασμό πελάτη Παράδειγμα: έστω 100,000 πελάτες τον 1 ο χρόνο Σταθερό ποσοστό αύξησης πιστών πελατών Κάθε πιστός πελάτης ξοδεύει περισσότερα κάθε έτος Κόστος διατήρησης πελάτη: $6/έτος Αρχικό κόστος προσέγγισης (πενταπλάσιο): $30

Customer Lifetime Value (CLV) (#4) Υπολογισμοί: Ποσοστό κέρδους που είναι έξοδα Κόστος διατήρησης (acquire/retain cost) Κόστος προσέγγισης όλων των πελατών (total acquisition cost) Τοtal acquisition cost = acquire cost x number of customers

Customer Lifetime Value (CLV) (#5) Το καθαρό κέρδος (gross profit) προκύπτει από τη διαφορά κέρδους (revenues) μεταβλητού κόστους (variable cost) Gross profit = revenues variable cost Η τρέχουσα αξία του κέρδους (Net Profit Value: NPV) υπολογίζεται με την έκτωση του καθαρού κέρδους (έστω 20% / έτος) Η CLV υπολογίζεται με τη διαίρεση CLV = NPV / number of original customers